להקשיב פנימה עם רעשי החוץ - מאת גליה בן חיים

"קשובה לליבה תמצא שמחתה." (ימימה) 

כמה פעמים מצאת את עצמך אומרת 'כן' ובעצם במחשבה רוצה לומר 'לא'.
כמה פעמים את עושה פעולות כשהם לא על ציר כוחך ולא בציר ההתפתחות שלך?
אנחנו חיות היום בתקופה שיש בה אשליה וטשטוש של האמת,
ההשלכה היא התרחקות מעצמנו.
אנחנו מתבוננות דרך הפיד על אחרות ורוצות להיות כמוה, כמוהו.
שיהיה לנו הלייף סטייל של האחר שיהיו לנו ילדים מוצלחים כמו שלה,
שהקריירה שלי תהיה מוצלחת כמו אצלה.
אבל באמת באמת, זו אינה המציאות כפי שהיא מוצגת.

ראשית, אנחנו בדרך כלל מעלות רגעים בזמן שלעיתים לא מספרים את הסיפור במלואו,
זהו רגע אחד שתועד על ידי המצלמה ואנחנו לא יודעות מה קרה ברגע שלפני ולא במחירים שנגבו מאחורי הקלעים.
לפני מספר חודשים הגיעה אליי לייעוץ אישה מבוגרת ומרשימה עם אוסף של קבלות יזמיות ותעודות על הקיר, שיתפה אותי שהיא מתמודדת עם קושי רב בבית, עד כדי כך שהתחושה היא שהבית מתפרק לה בידיים.
באותו יום בשעת ערב מאוחרת בעודי מכבה לעצמי את המוח ומשוטטת להציץ בפיד שלי בפייסבוק עוד הרגל מגונה של עידן ההסטות. ומה אני רואה? פוסט של אותה אישה עם תמונה של משפחה שלמה מהאגדות, כולם מחייכים והמילים שלה מתארות אוטופיה שורטת ללא סדקים, ונדהמתי. תהיתי בליבי, (מודה שבשיפוטיות) איך יכול להיות שתשומת הלב והקשב נמצא בחוץ במקום מבפנים.
ימימה מזכירה לנו שתהליך ההתקרבות לעצמנו מזמין אותנו להקשיב ללב שלנו, שם בין החדרים יש חלוקה בין החלקים בנפש המיותרים לבין החלקים שאנחנו מצמיחות ובונות מבנים הכרתיים חדשים שמחוללים שינוי בתפיסה העצמית שלנו.
"כשמקשיבות בקשב פנימי לא שומעות את הרעש, כך שיש את הקשב העמוס ויש קשב מהותי." ימימה  
הכוונה בקשב פנימי זה להיות בהוויה של נוכחות ומודעות לתחושות ולרגש כלפי הקיום שלנו, כך אפשר להבחין בין המהות שזה אומר חיבור להכרת הטוב וליש, הקשבה לרצון הפנימי, מה נכון לי ומה לא, מה שייך לי ומה לא, מה יקדם אותי ומה חוסם אותי .

"תמיד יש הזמן לאפשרות להגעה להיות קשובות ולא לענות דרך הנפש. " (ימימה
)
כשאנחנו עונות בחוסר סובלנות, באשמה, בכעס, דוחות את הצד השני זה אומר שהקשב שלנו הוא בעומס והוא לא קשב נקי, שם נוצרת חסימה והתרחקות.
אנחנו רוצות להיות בשמחה, רוצות להיות בבחירה של ההתנהלות והתגובתיות שלנו,
הדרך היא לפתח את ההכרה המהותית שלנו לקשב נקי .

צעדים למבנה : קורה אירוע, אנחנו צופות –מתבוננות – מקשיבות מזהות האם הקשב הוא נקי או עמוס? שואלות את עצמנו שאלות מה אני רוצה באמת? מה מרגישה?
האם מונעת מהחוץ או מבפנים ?
מבררת איזה רגש טוב כלפי הקיום שלך, יעזור לך להפריד בין העומס לטוב ומשם פועלת.

מלאכה לכתיבה לשבוע הקרוב : שימי לב השבוע, ליכולת הקשב הנקי שלך ותכתבי מה עזר לך לחזור לציר כוח הלב ואיך זה השפיע על ההגעה שלך  למחוז השמחה? 


לימוד ימימה – חשיבה הכרתית לכל יום ימימה היתה פסיכולוגית בהכשרתה ופיתחה לימוד על בסיס פסיכולוגי, רוחני, חסידי נשי, במשך שנים רבות היא לימדה מאות תלמידות ותלמידים. התכנים לגברים היו שונים מהתכנים לנשים. היא נפטרה לפני 22 שנים ומאז יש מנחות מוסמכות שמלמדות את הטקסטים בשיעורים המקוריים של ימימה. הלימוד מאפשר להכיר את המערכת הפעלה של המחשבה והלב, בקבלה וחמלה, בהבחנה בין זמן עבר להווה ובין מה אנחנו רוצות לתקן. באמצעות הכלים של הלימוד כל אחת יכולה להתקרב אל עצמה, אל המהות הפנימית הטובה והזכה,  ולהצמיח את האני המיטבי שלה ולשפר מערכות יחסים עם הסביבה ובפרט עם הא.נשים הקרובים. בלימוד יש מספר עקרונות : כתיבה ועשיית מלאכות כתיבה שפה ייחודית שנותנת כלים פרקטיים לתיקון במציאות היומיומית. הקשבה ואורך רוח להבנות החלקיות הכרת הטוב לפני הכרת המיותר למידה מתמדת לאורך זמן כל אחת יכולה *הלימוד נושא מרכיבים מיהדות אך לא דתיות. "לב שחוזר לכוחו מבין לב אחר"   

בצמיחה ושמחה 

גליה בן חיים 

לומדת ומלמדת

לאתר של גליה בן חיים


רוצה להיות הראשונה לקבל את המגזין והכתבות שבו?
הצטרפי לקבוצת וואטסאפ שקטה בהקלקה כאן 


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.