רעידת אדמה ברצפת הייצור של הקריירות  - מאת איילה פלדמן פיסטינר

אנשים מרגישים רע עם עצמם כשהם לא מוצאים את מקומם בעולם התעסוקה, כשהם "קופצים" מדבר לדבר ואולי עושים כל מיני דברים במקביל ולא משהו אחד ממוקד ומוגדר.
כששואלים אותם במה הם עוסקים, יקרה אחד מהשניים, יגידו את מה שעושים באותו הזמן או שיהיה להם מאוד קשה להגדיר את זה בטייטל אחד כי עשו כל כך הרבה דברים יחד.
הם מרגישים תסכול, מרגישים שמשהו לא בסדר.
כי יש איזושהי נורמה שאומרת שצריך להתמקד מגיל מוקדם, לצבור ניסיון ובאיזשהו שלב להפוך למומחים בתחומם, להתקדם כי כבר צברו ים של נסיון.
ואם במקרה לא מצאו את התחום הזה בגיל צעיר יחסית הם יראו את עצמם וגם הסביבה תראה אותם כ"מבולבלים" או "לא סגורים על עצמם", כאלו שהלכו לאיבוד.
אף אחד לא יגיד עליהם שהם בונים לעצמם את הדרך המדויקת ביותר, אף אחד לא יגיד שזה מצויין שהם מתנסים בכל מיני דברים כי ככה הם ימצאו את הדרך הטובה ביותר ותוך כדי ילמדו המון דברים מעולמות שונים, שבסוף ישליכו בצורה ייחודית על ה-תחום שהם יעסקו בו ויהיו בו כוכבים. וכשהם ימצאו סופסוף את הדבר שבו הם מצטיינים, יקראו להם late bloomers (המאחרים להתפתח).

השינויים האלו קורים בעולם כתקנו ועל אחת כמה וכמה כשהעולם השתגע והקורונה פרצה וגרמה לשינויים ברצפת הייצור של הקריירות.
אני מציעה לקרוא להם light bloomers
כי הם מביאים בשורות חדשות לתחום שהם נכנסים אליו, הם מביאים חדשנות, יוצאים מהקופסה של מה שהיה מקובל במקצוע עד עכשיו.
ובסופו של דבר מדביקים את הפער בצורה יוצאת דופן.
(מוכח בהמון מחקרים מדהימים שאת חלקם אפשר לקרוא בספר "מולטי טאלנט")
ומכיוון שאני עושה עכשיו גם שינוי בקריירה שלי, ואני רוצה לשלב את מה שעשיתי עד עכשיו עם תחום חדש לגמרי, הנושא ממש קרוב לליבי, כי התחום שאליו אני רוצה להיכנס הוא קצת מרובע ומקובע, כי אין לי את הנסיון ה"נורמלי" שכל האנשים ה"נורמלים" צברו, יש לי ניסיון לא נורמלי וחיבור בין עולמות תוכן שסביר להניח שכל מי שנמצא בתחום הזה, לא התנסה בו.

אז אני לא רואה את עצמי כ late bloomer בתחום החדש הזה, כי פרחתי בכל מה שעשיתי גם עד עכשיו ולפעמים גם נבלתי כמו בכל דבר בחיים.
התנסיתי בהמון דברים, את חלקם אהבתי והייתי מעולה בהם את חלקם פחות אהבתי ובחלקם הייתי פחות טובה, הדרך הזו לימדה אותי המון, מעבר לניסיון המקצועי גם בהתפתחות המנטלית, על התמודדות עם הטוב והפחות טוב, על נחישות, גמישות וכניסה לעולמות חדשים.

כמוני, יש עוד רבים, שיזדהו עם המילים ועם הדרך.

אז יש אנשים מוכשרים שמסתובבים שם חופשי בעולם,
מי שיתפוס אותם ראשון ירוויח בגדול.

light bloomers מתחילים עידן חדש.
שלכן באהבה
איילה

הפייסבוק הפרטי של איילה (ניתן רק לעקוב)
לדף הקהילה בפייסבוק

רוצה להיות הראשונה לקבל את המגזין והכתבות שבו?
הצטרפי לקבוצת וואטסאפ שקטה בהקלקה כאן 


רוצה לתפוס את מקומך בגיליון אינפיניטי הבא?
לחיצה כאן ליצירת קשר

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.